Sensory side - przestrzeń dla dzieci i rodziców

Magdalena Kraszewska
Psycholog dzieci i młodzieży, psychoterapeutka w trakcie certyfikowanego, czteroletniego szkolenia z zakresu psychoterapii poznawczo-behawioralnej, trener umiejętności społecznych, oligofrenopedagog.
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego Wydziału Filozoficznego (ścieżki specjalizacyjne: psychologia kliniczna dziecka oraz psychologia rodziny i edukacji).  Zrealizowała roczny kurs psychoterapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży.


KURSY I SZKOLENIA:

Czteroletnia Szkoła Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej (Uniwersytet SWPS w Katowicach) – w trakcie
Roczny kurs psychoterapii dzieci i młodzieży w ujęciu poznawczo-behawioralnym (Ośrodek Terapii Poznawczo-Behawioralnej “Mensana”):
– Wprowadzenie do terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży. Podstawowe założenia nurtu, wybrane techniki CBT, adaptacja technik CBT do pracy z dziećmi i młodzieżą.
– Diagnoza dzieci i młodzieży w ujęciu poznawczo-behawioralnym, przegląd zaburzeń wieku rozwojowego w odniesieniu do klasyfikacji diagnostycznych ICD 10 i  DSM – IV – TR, zapoznanie z najnowocześniejszymi metodami diagnostycznymi.
– Poznawczo-behawioralna terapia tików i zespołu Gilles de la Tourette’a.
– Terapia behawioralna zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych.
– Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży: zaburzenia lękowe okresu dziecięcego, terapia lęku napadowego, fobii społecznej i GAD u nastolatków.
– Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń nastroju u dzieci i młodzieży  (depresja, CHAD – choroba afektywna dwubiegunowa).
– Terapia poznawczo-behawioralna dziecka z Zespołem Aspergera. 
– Terapia poznawczo-behawioralna skoncentrowana na traumie: leczenie PTSD  u młodzieży.
– ADHD/ODD/CD – poznawczo-behawioralny, multimodalny model terapii dzieci. 
Skuteczne metody terapii mutyzmu wybiórczego (Polskie Towarzystwo Mutyzmu Wybiórczego)
Boję się mówić! Mutyzm, fobia społeczna -diagnoza i terapia (Ośrodek Terapii Poznawczo-Behawioralnej “Mensana”)
Kreatywne interwencje poznawczo-behawioralne w terapii zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży (Akademia Praktyka Therapy Tools)
Techniki CBT w pracy terapeutycznej z młodzieżą (PSYCHOTESTO Centrum Psychologiczne)
Praca z młodzieżą z tendencjami suicydalnymi. Terapia samouszkodzeń. (PSYCHOTESTO Centrum Psychologiczne)
Oligofrenopedagogika – edukacja i rewalidacja osób niepełnosprawnością intelektualną (Krakowski Instytut Rozwoju Edukacji)
Trening Umiejętności Społecznych (Fundacja „Pomoc Autyzm”)
Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem (Fundacja SYNAPSIS)
Kurs dotyczący Zespołu Aspergera (Fundacja SYNAPSIS)
Jak rozwijać teorię umysłu u dzieci z ASD? (Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy „Centrum Autyzmu i Całościowych Zaburzeń Rozwojowych” w Krakowie)
Techniki SAZ w pracy z osobą przejawiającą trudne zachowania (Polskie Stowarzyszenie Terapii Behawioralnej)
Techniki SAZ w rozwijaniu samodzielności osób z zaburzeniami rozwojowymi (Polskie Stowarzyszenie Terapii Behawioralnej)
Techniki SAZ w przygotowaniu dziecka do integracji (Polskie Stowarzyszenie Terapii Behawioralnej)
Picture Exchange Communication System – Poziom I (Pyramid Educational PECS Consultants)
Rozwijanie Kluczowych Umiejętności Komunikacyjnych (Pyramid Educational PECS Consultants)
Zaburzenia psychiczne i rozwojowe a spektrum autyzmu (Fundacja Pomoc Autyzm)
Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu  (Fundacja SYNAPSIS)
Narzędzie M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka (Fundacja SYNAPSIS)
Diagnoza psychologiczna małych dzieci (Dolnośląskie Centrum Psychoterapii)
Bateria metod diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci 5-6 letnich (Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych)
Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego – KORP (Polskie Towarzystwo Dysleksji)
Skala inteligencji Stanford-Binet 5 (Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych)
Diagnozowanie dysleksji rozwojowej (Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych)